Sunday, March 30, 2014

Making of "Incredible" (duet with Ne-Yo)

All my life always wanted to be OUTSTANDING...UNIQUE ...and "remember" and do something "INCREDIBLE" every single day..../Toda mi vida quise ser FUERA DE LO COMUN, SIN IGUAL O SER "recordado" y hacer cosas "INCREIBLES"....
I'm still doing it.....Aun continuo haciendolas.

Friday, March 28, 2014

Aerobics Susuki Final 1995 Octavio 2nd place/Copa Aerobica Susuki 1995.

It DIDN'T TOOK me 25 minutes to WIN 2 National Aerobics Champion/NO me tomo 25 MINUTOS ganar un 2NDO Lugar NACIONAL de Aerobicos.

The GOLDEN TIMES in the Aerobics in Mexico City and Proud to be part of the Famous Instructors of "CORPORE 2000 GYM" consider the Elite Gym in the Country/La EPOCA de ORO en los Aerobics en La Ciudad de Mexico y el sentirme Orgulloso de ser parte de los Famoso Instructores de el Gimnasio "CORPORE 2000 GYM" considerado como el Gym mas exclusivo y Profesional en el Pais.


One of my Greatest Satisfaction in my life and in my Fitness LIFE, after "9 MONTHS" of intensive training doing cardio, rehearsing for hours my choreography, ballet classes to loose my body and make it graceful and long, stretching, and gymnastics classes and loosing almost 28 lbs to be able TO MOVE FAST and be able to compete in the "Susuki Aerobics World Cup" in Mexico City . I had the chance to test my body in resistance and endurance along with lots of PRESSURE in 2minutes of my Most "LONG IN TIME IN MY LIFE" as well as one of the most Exciting triumphs in my Life.

THIS MOMENT in my LIFE COULDN'T NEVER HAPPENED with out the SUPPORT of my Couch Felipe Casillas, for these and MANY OTHER reasons I OWE YOU my Success as an INSTRUCTOR and HUMAN BEING...Love you.


Una de mis Grandes Satisfacciones en mi vida y en mi carrera como Profesional del Ejercicio, "9 MESES" de duros entrenamientos haciendo mucho cardio, horas y hora de practicas ensayando la coreografia de mi rutina, classes de ballet para quitarme lo Tieso de las PESAS , gimnasia olimpica, clases de flexibilidad y bajar casi 30 KILOS para poder competir y tener mucha velocidad y precision en mis movimientos corporales para poder competir en las Finales de la Copa Susuki de Aerobics en la Ciudad de Mexico en 1995.

Este MOMENTO en mi VIDA no hubiera sido POSIBLE sin el APOYO de Entrenador  Felipe Casillas,por esto y MUCHAS otras razones Felipe te debo mucho por transformarme en mi EXITO en mi CARRERA como Instructor y Ser HUMANO..Te amo.



Monday, March 17, 2014


“Fundamental Training” The Cadillac Trapeze Machine Part 1/“Entrenamiento Fundamental” El  Cadillac Trapezio Part 1.

Hello my dear readers I celebrate my 30 yearsthis year 2014 in the Fitness field having flashbacks from my early young days at 14 years old in Gyms,swimming pools and Gymnastic gymnasiums and in those images I remember  some of these Pilates Machines ,At that time  I didn’t pay to much attention of these equipment when I was doing Martial Arts,swimming or working out with dumbbells and weights UNTILL  doing Gymnastics.

Stretching,push ups, planks and pull ups where mandatory every day to be stronger and limber also I was taught about perfect lines in arms and legs as I was in some this wood and springs equipment, then after kind of understand what my Gymnastics Teacher wanted me to do, then I could leave the machine,then on my own think in the “things” my body had to concentrate plus the amazing cues in Balance and Technique of my teacher to do any exercise I was asked to do. My hand stand ,jumps,car wheels and back flips along with the elongation of my body pointing my hands and toes along with a perfect CONTROL and STRONG CORE  made my movements STRONG but look effortless and graceful.Something that all my Students tell to me when I show them an exercise in these machines saying “You make them look so easy” but they aren’t which always make me laugh.

So in this Article I want to share with you more and more about why working with it’s now so Popular these PILATES MACHINES and much more safe to avoid injuries than CRAZY disciplines or to much WEIGTH.I see many of my Friends or people I know my age and others maybe 14 years older than me having TONS of health problems NOW for not Stretching or Exercising more towards mind,body and spirit and see them still LIFTING heavy weights at 50 and 60 years old looking OLDER and not really looking athletic or healthy.Keep in mind that these machines will Improve your Range of motion,strength and develop amazing Abs and Core Stability for you all Body.

Let me show you the Cadillac Trapeze Machine created by Joseph Pilates around 1923 and some of the Extraordinary Exercises you can do:

1.- Standing lunge(Gluts,hamstrings,abs)starting position.
You basically are doing a lunge but you will be helped with the machine to improve your range of motion, so hold the machine and move back right left and put in in the trapeze band, left leg towards the front abs tight (inhale).See image #1.

2.- Standing lunge(Gluts,hamstrings,abs)ending position.
As you(exhale) you will move slow your body back and down to activate  All the Gluts Muscles,to perfect this exercise keep your right arm holding the Cadillac and left hand and your left knee and pointing your toes in the right,head up or straight forward and abs sucked in,then come back to starting position.12-20 Reps each leg. See image #2.

3.- Pull Up on the Trapeze(Back,biceps and Abs)starting Position.
Basically you are doing a pull up but now hold with both hands the Cadillac and put your left leg on the trapeze band and your right leg up in the trapeze cushion this will make your abs work as you lie down to perform the pull up, keep your arms fully extended(inhale).See image #3

4.- Pull Up on the Trapeze(Back,biceps and Abs)ending Position.
As you (exhale)bring your chest up towards the ceiling doing the Pull Up squeezing you back muscles and making sure your body is horizontal head to toe using your ABS to avoid arching of the back,keep pointed toes and legs fully straight.Then come back to starting position. 10 Reps switching Legs or depending of your strength.See image #4.

5.-Cadillac Roll back  and advanced abs( back,abs lats,quads and hamstring stretching)starting position.See the image, lie down as far back as you can making sure you have the space to flex right leg and extend Left, arms in the bar pulling it towards your chest to activate your back muscles,left leg down and fully pointing the toes (inhale).See image #5.

6.-Cadillac Roll back  and advanced abs( back,abs lats,quads and hamstring stretching)ending position.This stretching for your Back and Spine is Amazing also as you come up (exhale) and bring the leg that is fully extended as high as you can, extending the arms holding the bar as forward close to the toe that is up along with your torso and feel how your Spine gets aligned and yours Abs contracted .The work in your body is everywhere. abs ,back quads ,hamstrings calves OMG!!!!...Your Abs will be on FIRE...come back always to starting position clean and controlled.10-20 Reps each leg. See image #6.

One of the many benefits of these Machines will be that your blood flow and circulation will be amazing thanks to the stretching and resistance with the springs along with your body weight and levers, more about this Cadillac next issue.

To help you see and understand these movements  please go to my FACEBOOK : TU ENTRENADOR OCTAVIO or 

Thanks so much to Tony Wiseniewski owner of ULTRABODYFITNESS GYM. using his gym for this pics


“Entrenamiento Fundamental” El Cadillac Trapezio Part1".

Hola mis queridos lectores este 2014 celebro 30 anos en el mundo del Ejercicio  recordando momentos de mis empiezos en el Deporte desde muy jovencito,14 anos tenia cundo pise gimnasios , piscinas y Salones de gimnasia Olimpica y en esas imágenes me acuerdo de estas Máquinas de Pilates .En ese momento yo no prestaba mucha atención a estos equipos cuando estaba haciendo artes marciales , natación o levantando pesas hasta que empeze a hacer Gimnasia Olimpica.

Estiramientos, Dominadas, planchas, lagartijas y abdominales  siempre eran obligatorios todos los días para ser más fuerte,elastico y agil ,también me enseñaron acerca de líneas perfectas en los brazos y las piernas cuando me entrenaban en estos equipos de madera y resortes, despues de haber entendido el ejercicio me daban el ok para poder hacer lo que me pedian en el Podium y junto con las indicaciones de Tecnica y Balenace explicaads por mi Maestro, me concentraba en lo que mi cuerpo tenia que ESTIRAR O TORCER para poder hacer cualquier cosa que se me pidiera. Mi paradas de mano ,saltos, ruedas de carro y saltos hacia atrás sintiendo el alargamiento de mi cuerpo en cada ejecusion, Puntando las manos y los dedos de los pies,ademas de una FUERTES ABDOMINALES hacian mis ejercicios FUERTES y FLUIDOS  y sin ESFUERZO.Algo que todos mis estudiantes me dicen cuando les muestro un ejercicio en estas máquinas diciendome "Usted hace el Ejercico que se vean tan fácil " lo cual NO LO ES y risa me da.

Así que una vez mas quiero compartir con ustedes más y más acerca de por qué trabajar porque son tan Populares estas máquinas de Pilates y mucho más efectivas  para evitar lesiones a diferencia Levantar mucho PESO o las Clases de Cross Fit que son tan daninas a el cuerpo.Hoy en dia veo amigos de mi edad y otros 15 anos mas grandes que yo aun LEVANTADO AUN TONELADAS DE PESO teniendo muchas lesiones y problemas de Salud por la falta de estiramiento  y no hacer Ejercico mas enfocados a la Mente, Cuerpo y Espiritu. Es de veras patetico a los  50 y 60 años de edad Entrenando como LOCOS  teniendo un aspecto de verse mas VIEJOS y no muy ATLETICOS  o ni siquiera SALUDABLES. Ten en cuenta que estas máquinas mejoraran  tu rango de movimiento, fuerza y desarrollar un tremendo Musculo Abdominal mejorando todo el Cuerpo.Les presento La Máquina Cadillac Trapezio creado por Joseph Pilates por ahi en 1923 y algunos de los Ejercicios Extraordinarios que puedes hacer:

1 - .Desplante de Pie ( Gluts , isquiotibiales , abdominales ) posición inicial.
Es, básicamente hacer un desplante , pero con la ayuda de la maquina mejoraras tu rango de movimiento y estimulacion de los gluteos, entonces agarrate de la maquina mueve hacia atras pierna derecha poniendola en la primera banda del trapecio, la pierna izquierda hacia el frente los abdominales contraídos(inhala).Ver imagen # 1 .

2 - . Desplante ( Gluts,isquiotibiales , abdominales ) posición final .
Al (exhalar) moveras hacia atras lento tu cuerpo y hacia abajo para activar todos los músculos glúteos , para perfeccionar este ejercicio mantener tu brazo derecho agarrando el Cadillac y la mano izquierda en la rodilla izquierda y puntando tus dedos en la pierna derecha, la cabeza hacia arriba o mirando al frente ,apretando las abdominales,luego regresa a la posicion de inicio.12 - 20 repeticiones cada pierna. Ver la imagen # 2.

3 - . Dominadas en el trapecio ( espalda, bíceps y abdominales ) Posición inicial.Básicamente está haciendo un dominada acostado, agarra con ambas manos el Cadillac ,pon tu pierna izquierda en la banda primera del trapecio y tu pierna derecha en el cojín del trapecio esto hará activar tus Abdominales al momento de acostarte,manten tus brazos estirados(respira).Ver imagen #3.

4 - . Dominadas en el trapecio (espalda, bíceps y abdominales )posicion final.
Al (exhalar)dirige tu pecho hacia el techo haciendo la Dominada apretando los músculos de la espalda manteniendo tu cuerpo horizontal de la cabeza a los pies usando tus ABS para evitar arquear la espalda , mantener los pies en punta y las piernas totalmente estiradas.Luego regresa a la posición inicial .10 Repeticiones cada pierna.Ver Imagen #4.

5. - Cadillac Estiramiento de espalda y abdominales avanzada (espalda,dorsales abdominales , cuádriceps y estiramiento de  isquiotibiales)posicion inicial.Ve la imagen, acuestate lo mas atras que puedas en el Cadillac para asurarte que tienes espacio para  flexionar la pierna derecha y extender la izquierda,agarra la barra con los resortes y acuestate hacia atras acercando la bara a tu pecho para activar los músculos de la espalda , la pierna izquierda hacia abajo totalmente puntando los dedos del pie( inhalar) . Ver imagen # 5.

6.- Cadillac Estiramiento de espalda y abdominales avanzada (espalda,dorsales abdominales , cuádriceps y estiramiento de  isquiotibiales)posicion final.Este ejercico te har estira la Espalda y Columna vertebral . Al (exhalar) llevanta la pierna que está  extendida lo más alto como se puedas extendiendo los brazos que estan sujetos de la barra la cual  trataras de dirgirla a lo alto del pie levantado sintiendo la alineacion de tu espina y trabajando tus Abdominales al maximo. Todo tu cuerpo esta Trabajando,abdominales, espalda quads ,isquiotibiales ay Dios Mio! .Luego regresa a la posicion inicial.10 - 20 repeticiones cada pierna. Ver la imagen # 6 .

Una de las muchas ventajas de estas máquinas es que tu flujo sanguíneo y la circulación serán impresionantes gracias a su estiramiento y resistencia con los resortes junto con el peso del cuerpo y palancas , más acerca de el Cadillac en el mes que viene.

Para ayudarle a ver y entender estos movimientos por favor vaya a mi FACEBOOK : TU ENTRENADOR OCTAVIO o
Muchas gracias a Tony Wiseniewski dueño de ULTRABODYFITNESS GYM. por usar su gimnasio por estas Bendiciones Octavio.